GÜLCAN KIŞ: "TÜRKİYE'Yİ OECD'NİN ENFLASYON ŞAMPİYONU YAPTILAR, İŞÇİNİN CEBİNDEN 890 MİLYAR LİRA ÇALDILAR"
CHP Mersin Milletvekili Gülcan Kış, Türkiye'nin enflasyonda OECD ülkeleri arasında birinci sıraya yükselmesini ve işçilerin yılın ilk beş ayında uğradığı devasa gelir kaybını sert sözlerle değerlendirdi. AKP iktidarının yıllardır uyguladığı ekonomi politikalarının milyonlarca emekçiyi yoksullaştırdığını belirten Kış, "Türkiye bugün OECD ülkeleri arasında en yüksek enflasyona sahip ülke durumundadır. İktidar yıllardır enflasyonla mücadele ettiğini söylüyor. Sonuç ortada; dünyanın en yüksek enflasyonuna sahip ülkelerinden biri haline geldik. Enflasyon düştü dedikleri yerde vatandaşın sofrasındaki yangın büyümeye devam ediyor" dedi. Kış, açıklanan verilerin ekonomik krizin faturasının yine işçilere, emeklilere ve dar gelirli vatandaşlara kesildiğini gösterdiğini belirterek, "Yalnızca yılın ilk beş ayında işçilerin cebinden enflasyon ve vergiler yoluyla 889 milyar 991 milyon lira çıktı. Bu rakam birçok bakanlığın yıllık bütçesinden daha büyüktür. Bu para buharlaşmadı. İşçinin alın terinden alındı, yanlış ekonomi politikalarının bedeli olarak vatandaşın sırtına yüklendi" ifadelerini kullandı.
23 Haz 2026 - 17:11
YAYINLANMA
YORUMLAR
İLGİNİZİ
ÇEKEBİLİR